Blogs

Lees hier onze blogs voor tips over sporten en gezond/gelukkig leven. Heb je vragen? Neem dan contact met ons op!

Lekker in je vel zitten

1. Wees trots op wat je hebt

Iedereen kan wel iets noemen wat hij/zij zou willen veranderen aan zichzelf. Het is
zeker niet verkeerd om daaraan te werken. Maar probeer de focus eens te
verleggen. Om je goed te voelen is het belangrijk te gaan kijken naar wat je wel mooi
vindt aan jezelf. Accentueer het positieve! Verspreid dus je aandacht over waar je
tevreden en waar je ontevreden over bent.


2. Denk positief

Kraak jezelf niet af en probeer positief te zijn over jezelf. Wat zijn jouw goede
eigenschappen? Denk er vooral over na hoe goed je op dit moment bezig bent om
jouw doelen te bereiken. Je zult zien dat je dan niet alleen een positievere kijk op je
lichaam gaat krijgen, maar je je ook gewoon veel prettiger en vertrouwder kunt
voelen met jezelf.


3. Verzorg jezelf

Trek jezelf even terug in de badkamer voor een uitgebreid verzorgingsritueel. Door
op een positieve manier met je lichaam bezig te zijn kom je lekkerder in je vel te
zitten. Het helpt je je hoofd leeg te maken.
De meeste mensen voelen zich heerlijk na een lekkere warme douche. Trek je
lekkerste douchegel, gezichtsmasker, scrubgel en bodylotion uit de kast en geef je lijf
de verzorging die het verdient.


4. Ga de buitenlucht in

In de buitenlucht zijn en lekker bewegen doet je lichaam goed en helpt bij de juiste
balans. Want, volop frisse buitenlucht inademen helpt bij het afvoeren van de
afvalstoffen in je lichaam. Daarbij stimuleert bijvoorbeeld dagelijks buiten een flinke
wandeling maken of een stuk fietsen je bloedsomloop. Dat is fijn, want het zorgt dat
de stresshormonen worden afgevoerd.

En niet onbelangrijk: span je je dagelijks een half uur matig tot intensief in? Dan ga je
je gelukkiger voelen en daardoor lekker in je vel zitten, dankzij de endorfine
(gelukstofjes) die je lichaam aanmaakt. Dus, trek je schoenen en jas aan, zoek de
buitenlucht op en kom in balans.


5. Spreek iets leuks af

Zorg dat je iets leuks in het vooruitzicht hebt. Spreek af om met een vriend(in) wat te
gaan drinken, of boek een restaurant met je partner. Maak vanavond een bijzonder
recept, nodig je ouders uit te komen eten, huur een film of spreek met jezelf af dat je
lekker gaat lezen in een fijn boek.
Door leuke dingen in het vooruitzicht te hebben geef je het leven meer glans. Het
hoeft niet altijd duur te zijn, het moet leuk zijn.


6. Plan minder dan normaal

Geef je zelfvertrouwen een boost door minder te plannen dan normaal. Pak je
takenlijst voor vandaag, en probeer het aantal taken hierop minderen. Schrijf niet
steeds méér op dan je kunt doen, maar juist minder. Zorg er daardoor voor dat je
hoofd niet té vol zit.
Je kunt je beter over jezelf voelen als je iets nuttigs hebt gedaan. Leg de lat niet te
hoog, en beloon jezelf voor wat je bereikt hebt. Je kunt beter een takenlijst met drie
relatief kleine taken helemaal afwerken, dan een grote takenlijst slechts gedeeltelijk
gedaan krijgen.


Hopelijk zijn dit 6 tips waarmee jij ervoor kunt zorgen dat je weer lekker in je vel komt
te zitten. Focus op jezelf en op jouw doelen. Let daarbij zo min mogelijk op anderen.

Mitchel,
Bootcamp Laarbeek